Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Kezdőlap

Ön mint felhasználó a http://baunettrade.hu weboldal (a továbbiakban: Honlap) használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A Honlapon folytatott tevékenység

A Honlap célja a Baunet Trade kft által forgalmazott termékek interneten történő bemutatása, kiskereskedelmi értékesítése és – igény szerint – házhoz szállítása a vásárlók és potenciális vásárlók részére.

A Honlap üzemeltetője a Baunet Trade Kft. (a továbbiakban: Szolgáltató).

A Szolgáltató semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.

2. A Szolgáltató adatai

Név: Baunet Trade Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Székhely: 2071 Páty Elvira Krt 26

Képviselő neve: Weckermann János

Cégjegyzékszám:

Nyilvántartásba vette: Pest Megyei Bíróság mint cégbíróság

Üzlet címe: 1223 Budapest Kenderike utca 1

Üzlet nyitva tartási ideje: H-P: 8-16, Szombat-Vasárnap: Zárva

Működési engedély száma:

Működési engedélyt kiállító hatóság:

Telefon:

Adószám:

Számlavezető pénzintézet: Raiffeisen Bank

Pénzforgalmi jelzőszám:

Telefonszám: +36 30 4911559

E-mail: info@baunettrade.hu

3. A vásárlás menete a Honlap használata esetén

3.1. A kívánt termék kiválasztása, a megrendelés menete, regisztráció

3.1.1. Ön a Honlapon szereplő termékek közül kiválaszthatja az önnek megfelelőt. A kiválasztott fajtájú és mennyiségű terméket a „kosárba”, illetve a „kosárba rakom” ikonra kattintva létrehozhatja az ön által megrendelni kívánt termékek listáját.

3.1.2. A Honlap felső részén található „kosár” felirat mellett kerül megjelenítésre, hogy aktuálisan mennyi és pontosan milyen termék van az ön kosarában, és mennyi ezeknek a szállítási és egyéb költségek nélküli ára. a „megtekintés” ikonra kattintva megtekintheti a megrendelni kívánt termékek listáját.

3.1.3. A „kosár” oldalon az egyes tételek mennyiségét a mennyiségválasztó gomb segítségével tudja egyesével növelni, vagy csökkenteni. a mennyiség melletti zöld színű „frissítés” ikonnal frissítheti a kosár adatait (mennyiség, részösszeg, végösszeg), illetve a termékenkénti sor elején található piros „x” ikonra kattintva kiveheti a kosárból az adott terméket.

3.1.4. Azt követően a „választok még terméket” feliratra kattintva folytathatja a vásárlást, a „pénztár” feliratra kattintva véglegesítheti a megrendelt termékek listáját.

3.1.5. Regisztráció

3.1.5.1. A Honlapon lévő regisztráció nem feltétele a vásárlásnak, de további előnyöket élvez az, aki az összes bekért adatot megadva regisztrál. Regisztrált vásárlóként gyorsabban tud vásárolni, naprakész lehet a rendelései állapotát illetően, és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit, ezen kívül nem kell minden egyes vásárlás során megadnia összes adatát újra.

3.1.5.2. A termékek kiválasztása után, a „Pénztár” ikonra kattintva a „Bejelentkezés” oldalra jut. Itt döntheti el, hogy regisztrál, nem regisztrál, vagy korábbi regisztrációja alapján jelszava és e-mail címe segítségével.

3.1.5.3. Amennyiben regisztrálni kíván, a regisztráció során Önnek meg kell adnia egy nevet és egy jelszót, a teljes nevét, kiszállítási címét, telefonszámát és e-mail címét.

3.1.5.4. A regisztráció megtörténtét követően Szolgáltató az Ön által megadott e-mail címre visszaigazolást küld, amelyben tájékoztatja Önt a regisztrációs folyamat sikerességéről, és jelszaváról. Sikeres regisztrációt követően Ön bejelentkezhet a Honlapon, ezt követően pedig elkezdheti, vagy folytathatja a rendelés leadását.

3.1.5.5. A Honlapra történő belépést követően Ön jogosult Ön adatait bármikor módosítani az „Adatbeállítás” menüpont alatt.

3.1.5.6. Ön jogosult a regisztrációját bármikor törölni a leiratkozas@baunettrade.hu email címre küldött tetszőleges tartalmú üzenettel, de amennyiben lehetséges, kérjük, adja meg az oldalt, amelyről le szeretne iratkozni, illetve adja meg nevét és e-mail címét, amelyhez kapcsolódóan a regisztráció törlését kéri. Az üzenet megérkezését követően Szolgáltató gondoskodik a regisztráció törléséről. Az Ön adatai a törléssel véglegesen törlésre kerülnek a rendszerből. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód. Szolgáltató azonban a törlés esetén is tovább tárolja azokat a személyes adatokat, amelyek megőrzésére jogszabály alapján köteles (pl. számviteli bizonylatok), valamint a lebonyolított tranzakciók adatait.

3.1.5.7. Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy törölje azon felhasználók regisztrációját, akik megítélése szerint bármely más személy nevével, képmásával, e-mail címével, vagy más személyes adatával, illetve jogával visszaélnek, illetve egyébként jogsértőek vagy sérelmesek, így különösen ha tudomása vagy megítélése szerint az érintett név védjegy- vagy más típusú oltalom alatt áll, más személy jogos érdekét sérti, trágár, vagy obszcén szó, rasszista, vallási, nemzeti, nemzetiségi, szexuális hovatartozást gyalázó, vagy sértő, burkolt, vagy nyílt reklámhordozónak tekinthető.

3.1.5.8. Regisztráció nélküli vásárlás esetén a következő oldalon meg kell adnia személyes adatait (vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám) címét, és amennyiben eltérő, akkor szállítási címet. Ezt követően azonosan folyik a vásárlás menete, mint a regisztrált vásárlók esetén.

3.1.5.9. Céges megrendelés esetén kérjük, adja meg a cég adószámát és cégjegyzékszámát is.

3.1.6. Szállítási mód és átvétel

3.1.6.1. A „Szállítási mód” oldalon az átvétel módját tudja megadni. A korábban megadot szállítási cím az oldal jobb oldalán kerül feltüntetésre.

3.1.6.2. Személyes átvétel. Ön a megrendelt termékeket személyesen is átveheti a Szolgáltató telephelyein (1223 Budapest Kenderike utca 1). A termék átvételének legkorábbi időpontjáról a Szolgáltató telefonon/e-mailben értesíti Önt. A személyes átvételre munkanapokon H-P 8 és 16 óra között lehetősége.

3.1.6.3. Kiszállítás. Kérésére Szolgáltató vállalja a megrendelt termék kiszállítását az Ön által megadott magyarországi szállítási címre, az alább megadott szállítási költség ellenében. A megrendelt terméket 4-5 munkanapon belül (amennyiben a termékből megfelelő mennyiség van raktáron), de legkésőbb 13-15 munkanapon belül az építkezés helyszínére szállítja a Szolgáltató. A szállítás un. körfuvarban, alvállalkozó igénybevételével történik, annak adott napon belüli időpontjára sajnos nincs ráhatásunk.

3.1.6.4. A terméknek a kiszállítást végző személytől való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a futár távozása után a Szolgáltatónak utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni. A szállítólevél aláírásával tehát elismeri, hogy az átvett csomag mind külsőleg, mind pedig tartalmát illetően megfelel a megrendelésében foglaltaknak (nem hiányos a csomag tartalma, nem sérült a csomagolás vagy a termék).

3.1.6.5. Postai reklamáció szállítás közbeni sérüléskor, MPL, mint alvállalkozó igénybevétele esetén:
A kártérítési igény bejelenthető bármely postai szolgáltatóhelyen.
A postai küldemény részleges elveszését vagy megsérülését – ha az felismerhető – a küldemény kézbesítésekor vagy a küldemény visszakézbesítésekor a kézbesítési okiraton, vagy az aláírást rögzítő egyéb technikai eszközön a küldeményt átvevő személynek azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat vagy az aláírást rögzítő egyéb technikai eszköz hiányában vagy, ha a részleges elveszés vagy a megsérülés a kézbesítéskor (visszakézbesítéskor) azonnal nem ismerhető fel, azt a kézbesítéstől számított három munkanapos jogvesztő határidőn belül kell a Postához írásban bejelenteni. A bejelentéssel egy időben a bemutatott küldemény alapján a Posta utólag jegyzőkönyvet készít.
A bejelentéssel egyidejűleg a kártérítési igényt is jelezni lehet. A teljes küldeményt – a tartalmat a teljes belső és külső csomagolással együtt – kell a Posta rendelkezésére bocsátani a kárigény elbírálásához.

Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

3.1.6.6. A szállítás díja. A szállítási díjat a Honlapon minden esetben automatikusan a rendszer kiszámolja Önnek. A fizetési szakasz második lépésében tekintheti meg az aktuális árat.

A szállítási díjak:

Bruttó 200 000 Ft feletti vásárlás esetén: DÍJTALAN!

Bruttó 200 000 Ft alatt, ablak, beépítő termék, fénycsatorna esetén: 15.400 Ft/címzett

1-9 db árnyékoló: 1600 Ft/címzett

A szállítás teljesítésére a Szolgáltató jogosult más vállalkozók szolgáltatásait igénybe venni (közvetített szolgáltatás). A kiszállítás pontos dátumáról a Szolgáltató e-mailben/telefonon értesíti Önt.

3.1.7. A „tovább” gombra kattintva a „Fizetési mód” oldalra jut tovább. Itt megadhatja a számlázási címet. Ha szükséges, a „számlázási cím módosítása” gombra kattintva a korábbiaktól eltérő címet is megadhat, vagy a korábban felvitt címek közül választhatja ki azt, amelyre a számlát kiállítja a szolgáltató.

3.1.8. A „fizetési adatok” oldalon rádiógomb segítségével a fizetési módok közül választhat.

3.1.9. Fizetési módok

3.1.9.1. Előre utalás. Önnek lehetősége van a banki átutalásos fizetésre személyes átvétel esetén is. Ebben az esetben kérjük a megrendelés szerinti végösszeget (a termék vételárát, kiszállítás esetén a szállítási költséggel együtt) a Szolgáltató alábbi bankszámlái közül az Önnek legmegfelelőbbre átutalni. Az átutalás közlemény rovatában kérjük, tüntesse fel a megrendelés visszaigazolásában lévő megrendelőszámot.

Előre utalás esetén az átvételre csak az átutalás jóváírását követően van lehetőség.

3.1.9.2. Személyes fizetés. „Személyes fizetés” választása esetén Ön a Szolgáltató telephelyén (1223 Budapest Kenderike utca 1) fizeti meg a termék vételárát. Készpénzes fizetés esetén csak magyar forintban van erre lehetőség. Az átvételre a fizetést követően kerülhet sor.

3.1.9.3. A „Rendelés összesítése” fázisban a megrendelés összes adatát összegyűjtve mutatjuk be Önnek. Itt lehetőség nyílik a megadott adatok ismételt ellenőrzésére, illetve a rendelés jóváhagyására. Itt látható a szállítási mód, a szállítási cím, a számlázási cím, a fizetési mód, a megrendelni kívánt termékek, azok mennyisége, ára és értéke, az átvétel helyszíne, és itt adhatja meg megjegyzését. Amennyiben ezen adatok közül bármelyiket meg szeretné változtatni, akkor az egyes adatoktípusok melletti “Módosítás” linkre kattintva, vagy a termék nevére kattintva tudja eszközölni a változásokat. A módosítást követően a vásárlási folyamat korábban megadott adatain újra végig kell mennie.

3.1.10. Amennyiben az összes adat megfelelő, kérjük, nézze át figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeket, és amennyiben mindennel egyetért, a check-boxra kattintva fogadja el azokat. A „Megrendelés” ikonra kattintva véglegesítheti a megrendelését; az így feladott megrendelés szerződéses ajánlatnak minősül és köti Önt. A „Megrendelés” gombra kattintás fizetési kötelezettséget keletkeztet az Ön részére.

3.1.11. Ha az összes szükséges adatot megadta, a „Köszönjük megrendelését!” oldalunkra jut. Szolgáltató ezt követően e-mail-ben is megerősíti a megrendelését, majd Szolgáltató értesíti Önt az átvétel időpontjáról és az egyéb részletekről.

3.2. Visszaigazolás; a szerződés létrejötte

3.2.1. Megrendelés visszaigazolása

Az elküldött ajánlat megérkezését a Szolgáltató legkésőbb az ajánlat megérkezését követő 48 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja az Ön részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás, illetve regisztráció során megadott adatokat, a megrendelt termékek felsorolását, a rendelés számát, a rendelés dátumát. Ha valamilyen hibát észlel a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, kérjük, azt haladéktalanul jelezze a Szolgáltató felé, hogy ne kerülhessen sor nem kívánt rendelés teljesítésére. Ön mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha 48 órán belül nem kapja meg ezt a visszaigazoló e-mailt, vagyis 48 óra elteltével nem köteles a terméket megvásárolni.

Amennyiben a visszaigazolás, az ajánlat megérkezésétől számított 24 órán belül nem érkezik meg Önhöz, úgy, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot Szolgáltató ügyfélszolgálatával (+36 30 4911559), az esetleges technikai probléma kiküszöbölése érdekében.

3.2.2. Szerződés létrejötte

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet hatálya alá tartozik. Szolgáltató az Ön ajánlatát külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben tájékoztatja Önt a szerződés létrejöttéről, a fizetés módjáról, illetve a várható szállítás idejéről. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor jön létre és nem a megrendelés automatikus visszaigazolásáról szóló email 48 órán belüli megérkezésével.

A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.

3.3. A termékek ára

A termékek mellett feltüntetett ár bruttóban értendő, mely ár tartalmazza az Általános Forgalmi Adót. Szolgáltató azonban nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra (0 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a Honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a rendelés visszaigazolásában ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában Ön eldöntheti, hogy megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a megrendelést.

3.4. A szerződés iktatása

A Honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbelinek, azt a Szolgáltató nem iktatja, így utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető.

4. Elállási jog

Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).

Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a. a terméknek,

b. b)több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

c. több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

d. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a következő linken keresztül elérhető elállásinyilatkozat – mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 4. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.

Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

4.1. Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog:

a. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

b. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Ön személyére szabtak;

c. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel Önt sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából.

Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor Ön kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.

Abban az esetben, ha a Szolgáltató a szerződés szerinti termék helyett helyettesítő termékkel teljesít, elállás esetén a termék visszaszolgáltatásának költségeit is a Szolgáltató viseli.

5. Szavatosság

5.1. Kellékszavatosság

Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén Ön az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Ön érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Ön – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Ön nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ön a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.

Ön közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ön részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka Önnek felróható okból keletkezett, nem köteles Ön által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha Ön a szavatossági igényét a terméktől – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

5.2. Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – az 5.1. pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Önt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét Ön a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Ön termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja.

A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

6. Jótállás

Hibás teljesítés esetén Szolgáltató jótállásra köteles az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezésének megfelelően, a Korm.rendelt mellékletében meghatározott termékekre vonatkozóan. A kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Önnek történő átadásának a napja.

Szolgáltató az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá nem tartozó egyes termékek tekintetében a gyártó által biztosított és önként vállalt jótállást biztosít, melynek időtartama minden esetben a termék mellett feltüntetésre kerül, amennyiben mégsem, Ön az ügyfélszolgálaton tud ezzel kapcsolatban érdeklődni.

A jótállás kezdő időpontja a termék Fogyasztónak történő átadásának a napja, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Szolgáltató a termékhez mellékelt jótállási jegyet akkor érvényesíti, amikor a Fogyasztó a terméket átveszi.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

– szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)

– rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,

– helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

– elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Fogyasztó:

elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Fogyasztónak okozott érdeksérelmet.

ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

Fogyasztót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Fogyasztót a jótállásból fakadó jogok az 5.1 és az 5.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállási és szavatossági igények érvényesítése

Jótállási vagy szavatossági igényeit az alábbi címen érvényesítheti:

Baunet Trade Kft.

1223 Budapest Kenderike utca 1

Javítás

Szolgáltató a termékeinek a garanciális időszak alatti és az azt követő javítását az alábbi címen biztosítja:

VELUX Magyarország Kft.

1031 Budapest, Zsófia u. 1-3.

Telefon: +36 1 436 0601

Telefax: +36 1 436 0605

7. Panaszkezelés

Ön a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi címen érvényesítheti:

Baunet Trade Kft

1223 Budapest Kenderike utca 1

Telefon: +36 30 4911559

E-mail: info@baunettrade.hu

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt – vesz fel.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (bemutatóterem) szóbeli panasz esetén helyben Önnek átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;

Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén Önnek legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.

Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.

A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.

Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja Önt.

8. Adatvédelem

Megrendelése során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései szerint járunk el adataival.

Szolgáltató részletes Adatvédelmi Nyilatkozata a Honlapon érhető el.

9. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

A Szolgáltató és Ön között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvitákat békés úton, tárgyalás keretében kísérlik meg rendezni. Amennyiben Szolgáltatóval való tárgyalások nem vezetnek eredményre, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:

9.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál

Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

9.2. Online vitarendezési platform.

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen

keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el:

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

9.3. Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából Ön eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

9.4. Bírósági eljárás. Amennyiben Ön a fogyasztói jogvitából származó követelését bíróság előtt kívánja érvényesíteni, erre polgári eljárás keretében van lehetősége a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

10. Felelősség

Ön a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan okozott, továbbá az emberi életet, testi épséget vagy egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

Szolgáltató a megrendelés törlésének jogát – gyári ideiglenes hiány, vagy kivonás esetében- fenntartja.

Amennyiben minden gondosságának ellenére a termék hibás áron szerepel, amely a termék közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltér, Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától. 

Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása – gyári ideiglenes hiány, vagy kivonás esetében- esetén a Szolgáltató kártérítési kötelezettséget nem vállal.

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért. Ön köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat se közvetlenül, se közvetett módon ne sértse. Ön teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A felhasználók által a Honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

Az Internet globális jellege miatt Ön elfogadja, hogy a Honlap használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe köteles eljárni. Amennyiben a Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység az Ön államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag Önt terheli a felelősség.

Amennyiben Ön a Honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szolgáltató és Ön között a jelen Általános Szerződési Feltételek alapján létrejött megállapodás megszűnik, ha a Ön törli a regisztrációját, vagy ha a Szolgáltató törli a Ön regisztrációját.

11. Szerzői jogok

A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a Szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

A Honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Önnek a Honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a Honlap domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt minden más domainnévre, annak aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

A Szolgáltatás igénybevételével Ön elfogadja, hogy a Szolgáltató a Szolgáltatás igénybevétele során az Ön által feltöltött adatokat a vonatkozó Adatvédelmi Tájékoztató keretei között bármikor és bárhol, korlátozás és külön díj fizetése nélkül felhasználhatja.

12. Általános szerződési feltételek egyoldalú módosítása

Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket a felhasználók előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően a Honlap első használata alkalmával válnak hatályossá Önnel szemben, az ezt követő megrendelésekre vonatkozóan.

Az Általános Szerződési Feltételek jelenlegi szövegének hatályba lépési dátuma:

2020.04.1.